Ženevský autosalón je pre jednotlivé značky tradične prvou príležitosťou v roku na to, aby odprezentovali svoje najnovšie modely alebo futuristické vízie európskemu trhu. Francúzsky Peugeot si túto šancu nenechal ujsť a návštevníkom výstaviska vo Švajčiarsku ponúkol hneď dve svetové premiéry.
Nový Peugeot 208
Najväčšiu pozornosť pútala najnovšia generácia hatchbacku Peugeot 208, ktorá príde do predaja ešte v prvej polovici tohto kalendárneho roka. Tradičný model prešiel viacerými dizajnérskymi zmenami, ktoré z neho urobili moderné a atraktívne mestské auto. Navyše, v jeho výbave nechýbajú ani najnovšie bezpečnostné či asistenčné technológie.
Elektrická verzia modelu Peugeot 208Nový Peugeot 208 ponúka hneď tri možnosti pohonu – benzínový, dieslový a elektrický. Práve posledný menovaný typ je v prípade tohto modelu novinkou. Podľa dostupných údajov od výrobcu bude dosahovať výkon až 100 kW, čo je najviac spomedzi všetkých motorizácii. Bude však aj najťažší (1430 kg) a s najnižšou maximálnou rýchlosťou (150 km/h). Benzínová „dvestoosmička“ využije motory PureTech s objemom 1,2 l v troch rozličných výkonoch (55, 75 a 96 kW) a s troma rôznymi typmi prevodoviek. Poslednou možnosťou je dieslový motor 1,5 BlueHDi s výkonom 74 kW.
Peugeot odprezentoval model 208 vo viacerých úrovniach výbavy. Už stupeň Allure ukázal, že francúzska novinka poteší aj zákazníkov s obmedzenejším rozpočtom. Pre fanúšikov vozidiel so športovým nádychom je pripravená edícia GT Line a verzia e-208 ponúkne hneď niekoľko špecifických prvkov.
Športový koncept
Na výstavnej ploche francúzskej značky, samozrejme, nechýbali predstavitelia aktuálneho modelového radu. Jedným z nich bol aj nový sedan 508, ktorý sa stal autom roka na Slovensku. Vo Švajčiarsku však automobilka predstavila aj jeho futuristický športový koncept.
Peugeot Sport Engineered 508 Concept sľubuje najmä vysoký výkon. Auto s pohonom všetkých štyroch kolies využíva kombináciu troch motorov – benzínového PureTechu s výkonom 200 koní a dvoch elektrických agregátov so silou 110 resp. 200 koní. Vďaka hybridizácii pohonu by mal tento koncept s využitím elektrickej energie zvládnuť približne 50 km bez nabíjania.