Asi by ste si povedali, že smer jazdy automobilov sa už od prvopočiatkov určoval volantom. Ste však na omyle. Prvé vozidlá značky Peugeot z konca 19. storočia mali kľukové riadidlá a podobali sa motorizovaným kočom. Francúzska automobilka použila okrúhly volant až v roku 1901 a za uplynulé dekády ho výrazne inovovala.
Multifunkčné zariadenie
Automobiloví priekopníci si rýchlo uvedomili, že okrúhly tvar volantu umožňuje ľahšie ovládanie auta pri zatáčaní a zároveň efektívnejší prenos sily potrebnej na otáčanie kolies. Preto kľukové riadidlá zapadli prachom a volanty sú doteraz súčasťou vozidiel. Prešli však viacerými úpravami a momentálne majú omnoho viac funkcií, ako len určovať smer jazdy.
Viac o akcii tuZ jednoúčelového zariadenia sa zrazu stalo multifunkčné. Do volantov sa v úvode deväťdesiatych rokov minulého storočia začali montovať airbagy a v autách sa čoraz častejšie objavoval posilňovač riadenia. Postupne pribúdali na volant funkcie ako ovládanie rádia, možnosť prijímania hovorov či prepínania rôznych nastavení.
Výrobcovia vozidiel zároveň začali viac dbať aj na materiál volantu. V základných modeloch značky Peugeot sa aktuálne používa polyuretánová pena, vo vyšších triedach je pripravená brúsená koža. Pohodlie umocňuje aj tvar volant, ktorý je v najnovších vozidlách Peugeot mierne sploštený a nie typicky kruhový. Využívajú sa ergonomicky tvarované opierky na palce alebo farebné prešívania prevzaté zo sveta športových áut.
Užší úchop
Konštruktéri automobilky Peugeot si dobre uvedomujú dôležitosť volantu a príchodom i-Cockpitu posunuli podmienky pre vodiča na inú úroveň. Človek, ktorý riadi vozidlo, má pred sebou zvýšený prístrojový štít v zornom poli, dotykový displej a všetky potrebné informácie na dosah očí a rúk.
Samotný volant v novom i-Cockpite 3D je ešte menší ako bol v minulosti. Užší úchop znamená menší rozsah pohybov rúk pri manévrovaní, čo umožňuje nielen aktívnejšie a rýchlejšie riadenie, ale zároveň aj zaujatie pohodlnejšej pozície za volantom. Aj vďaka týmto vlastnostiam i-Cockpit vo svete využíva už viac ako 6 miliónov zákazníkov.
Zmeny spojené s úpravami volantu sa stali dôležitou súčasťou hlavnej ambície značky. Tá je poskytnúť technologické riešenia dovoľujúce do budúcna navrhovať originálny dizajn interiérov a zároveň umožniť maximálnu možnú úroveň pasívnej bezpečnosti pri využití pokročilých technológií, ktoré budú navrhnuté tak, aby boli využiteľné kdekoľvek na svete.