Viaceré nové prvky
Interiér sa v porovnaní s pôvodnou verziou príliš nezmenil. Nebolo ani veľmi čo vylepšovať, pretože druhá generácia modelu Peugeot 3008 ponúkla už po uvedení na trh nadčasový komfort. Vo vnútri auta potešia kvalitné materiály aj viaceré veľkorysé úložné priestory pre cestujúcich. Na nedostatok miesta sa určite nemôžu sťažovať ani samotní pasažieri, a to bez ohľadu na to, či sedia vpredu alebo vzadu. Navyše, v kufri nájdeme ďalších 520 litrov úložného priestoru, ktorý sa po sklopení druhého radu sedadiel môže zväčšiť až na 1482 litrov.
Peugeot 3008 test preukázal vysokú technologickú úroveň
Už od základnej výbavy Active sa môžete oprieť o viaceré asistenčné technológie. V rámci Safety Packu dostanete zadné parkovacie senzory, elektrickú parkovaciu brzdu s funkciou Hill Assist, tempomat a obmedzovač rýchlosti, systém automatického núdzového brzdenia, systém udržiavania vozidla v jazdnom pruhu, systém rozpoznávania dopravných značiek alebo dažďový senzor. So zvyšujúcou sa úrovňou výbavy pribúdajú systémy na monitorovanie mŕtveho uhla, parkovacie kamery alebo 3D navigácia s doživotnou aktualizáciou. Samozrejmosťou sú funkcie konektivity.
Všestranné SUV Peugeot 3008
Poďme však k samotnej jazde. Peugeot 3008 sme si vyskúšali v meste, na diaľnici aj v teréne a musíme povedať, že so všetkými podmienkami sa popasoval na výbornú. Bez problémov zvláda vyššie rýchlosti aj manévrovanie na menšom priestore a v teréne vynikajúco filtroval nerovnosti. Dieslový štvorvalec bol trošku ťažkopádnejší pri potrebe rýchlejšieho odpichu z miesta. Treba však priznať, že tomu nahrávalo aj chladnejšie počasie a nezabehnutý motor, s ktorým sme naberali prvé kilometre.
Vyberte si u nás nové osobné vozidlo Peugeot a my sa oň ako bonus kráľovsky postaráme. Spoľahnúť sa môžete na našich špecialistov s dlhoročnými skúsenosťami a láskou k francúzskym autám. Počítať môžete so špičkovou starostlivosťou vďaka:
- špecializovanému autorizovanému servisu
- výhradne originálnym dielom
- komplexným službám
- profesionálnemu prístupu.
Na výber sú okrem spomenutého dieselového agregátu 1,5 BlueHDi aj benzínový trojvalec 1,2 PureTech (130 koní) a benzínový štvorvalec 1,6 PureTech (180 koní). Pre fanúšikov ekologickejších automobilov bude pripravený Plug-in Hybrid s pohonom predných kolies (225 koní) alebo všetkých štyroch kolies (300 koní). Vo všetkých prípadoch môžete využiť služby osemstupňového automatu, ku ktorému sme nemali vážnejšie výhrady.
Náš Peugeot 3008 test preveril aj motory. Výrobca uvádza, že nami testovaný dieselový motor spotrebuje pri kombinovanej premávke 3,9 litra paliva na 100 kilometrov podľa cyklu NEDC. Na základe cyklu WLTP je to 5,1 až 5,9 litra, čo podľa nás viac korešponduje s realitou. Vzhľadom na hmotnosť a veľkosť auta sú to stále príjemné hodnoty. Pri benzínových agregátoch sa kombinovaná spotreba pohybuje medzi šiestimi a siedmimi litrami.
Peugeot 3008 test – záverečné hodnotenie
Vylepšený Peugeot 3008 ničím zásadným neprekvapil. To však vôbec nie je na škodu. Udržal si komfort a kvalitu, na ktorú sme zvyknutí, a pripojil k tomu aktuálnejší dizajn. Facelift pridal autu na atraktivite a stredne veľké SUV si zachovalo vynikajúci pomer ceny a výkonu. Už v základnej výbave Active alebo v mierne vylepšenej verzii Active Pack máte k dispozícii obrovské množstvo asistenčných technológií a ďalších inteligentných pomôcok. Nehovoriac o vyšších stupňoch výbavy. Do 30-tisíc eur si kúpite moderné a všestranné SUV, ktoré vás nesklame v akomkoľvek teréne a v akejkoľvek situácii.
Hybridnú verziu Peugeot 3008 otestoval aj Rasťo Chvála.