Peugeot 308

Základné údaje

Prvé obrázky ukazujú, že sa trpezlivosť vyplatila. Populárny hatchback prešiel výraznými úpravami a zmenili sa aj jeho základné proporcie. Pri pohľade spredu nový Peugeot 308 zaujme opticky predĺženou kapotou aj novým logom značky.
[single-model-types]

Zmena základných proporcií

Charakteristické sú tiež úzke a ostro rezané predné LED svetlá, ktoré sú v ponuke od základnej výbavy. Zadné svetlá sú vybavené Full LED technológiou a majú typický svetelný podpis v tvare troch pazúrov.

Nový Peugeot 308 stojí na platforme EMP2, ktorá je vhodná aj pre elektrické verzie. Auto sa oproti predchádzajúcej generácii predĺžilo o 11 cm na 4,36 m a znížilo o 20 mm na 1,44 m. Čelné sklo je šikmejšie a posunuté viac dozadu. Rázvor sa zväčšil o 55 mm, čo z profilu predlžuje siluetu vozidla a zároveň ponúka cestujúcim vzadu viac priestoru. Základný objem kufra je 415 litrov, vrátane priestoru pod podlahou, ktorý ponúka 26 litrov. So sklopenými sedadlami objem narastie na 1323 litrov.

Nový Peugeot 308 má vylepšený i-Cockpit

Interiéru dominuje Peugeot i-Cockpit, ktorý je súčasťou DNA značky. S každou generáciou automobilov je vylepšený a inak tomu nebolo ani teraz. Prináša nový multimediálny a informačný systém Peugeot i-Connect aj vyhrievaný volant. Ten je vybavený senzormi, ktoré sledujú, či ho vodič drží. Zároveň obsahuje ovládače pre rádio, médiá, telefón a asistenčné systémy.

Pred očami vodiča bude pripravená digitálna prístrojovka a v stredovom paneli nechýba 10-palcová dotyková obrazovka. Bonusom stredovej konzoly je dostatok priestoru na bezdrôtové nabíjanie dvoch smartfónov. Okrem toho sú pripravené dva USB-C sloty na nabíjanie alebo prenos dát. Zrkadlenie telefónov však funguje aj bezdrôtovo vďaka moderným funkciám konektivity.

Inteligentný Peugeot 308

Peugeot 308 bude disponovať širokou paletou asistenčných technológií. Monitorovanie mŕtveho uhla sa rozšírilo na 75 metrov, pribudla nová 180-stupňová kamera na cúvanie s vysokým rozlíšením a funkciou samočistenia. Pracovať môžete tiež s 360-stupňovým parkovacím asistentom so štyrmi kamerami a pri parkovaní vám pomôže tiež natočenie spätných zrkadiel do optimálnej polohy.

V závislosti od stupňa výbavy automobilka ďalej ponúka adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go, systém núdzového brzdenia s predkolíznym varovaním, automatické prepínanie diaľkových svetiel, rozšírené rozpoznávanie dopravných značiek, strešné okno so slnečnou clonou alebo elektrickú parkovaciu brzdu.

Výkonný hybrid

Nový Peugeot 308 sa dostane do predaja vo viacerých verziách so spaľovacími motormi, ale aj v dvoch hybridných edíciách. Všetky spaľovacie motory spĺňajú najnovšiu emisnú normu Euro 6. Na výber sú benzínové trojvalce PureTech s objemom 1,2 litra, ktoré ponúkajú výkon 110 alebo 130 koní, pričom silnejšia pohonná jednotka má k dispozícii 8-stupňový automat. Naftové štvorvalce BlueHDi s objemom 1,5 litra poskytujú výkon 130 koní a budú dostupné v kombinácii so 6-stupňovým manuálom alebo 8-stupňovým automatom.

Pri hybridoch sa využije iba automatická prevodovka. Silnejšia verzia hybridného Peugeotu 308 ponúka v spojení benzínového agregátu PureTech s elektromotorom výkon 225 koní a elektrický dojazd 59 kilometrov. Slabšia dosiahne maximálny výkon 180 koní a na jedno nabitie prejde maximálne 60 kilometrov. Oba hybridy budú čerpať energiu z 12,4 kWh lítiovo-iónovej batérie, ktorú je možné dobiť z Wall-boxu za necelé dve hodiny. Z bežnej domácej zásuvky vám to potrvá 7 hodín.

[single-model-icons]

Ponuka vozidiel Peugeot 308