Peugeot 308 SW

Základné údaje

Výnimočný po všetkých stránkach, taký je nový Peugeot 308 SW. Vyznačuje sa expresívnym štýlom, dynamický profilom a sofistikovane tvarovanou zadnou časťou. Pozornosť priťahuje na prvý pohľad a vďaka záväzku Power of Choice je na výber benzínový, naftový alebo plug-in hybridný motor s dojazdom až 60 kilometrov.
[single-model-types]

Špičkový cestovný komfort

Auto s vlastnou tvárou. Nový Peugeot 308 SW je e úsporný a ultra-moderný bez akýchkoľvek kompromisov. Spĺňa nároky a očakávania náročných klientov, ktorých láka trieda kompaktných automobilov s karosériou kombi.

Konštrukcia prístrojovej dosky je založená na architektúre „high wind”, čo znamená, že ventilačné výduchy sú umiestnené priamo v úrovni hláv predných pasažierov, čo zvyšuje komfort vodiča a spolujazdca. Súčasťou tejto architektúry je aj zmenené umiestnenie 10-palcového stredového displeja, nachádzajúceho sa o niečo nižšie, než digitálny prístrojový štít, tak, aby bol v centrálnej časti prístrojovej dosky nielen prirodzenejšie umiestnený, ale aj jednoducho dosiahnuteľný a ovládateľný rukou vodiča.

Dizajn sedadiel bol navrhnutý s cieľom zvýšiť komfort a s dôrazom na kvalitu použitých materiálov: látka, technické tkaniny, alcantara, embosovaná koža a farbená koža Nappa.

Moderné technológie sa podieľali aj na vylepšení presklenia. Čelné sklo je kompletne vyhrievané, predné aj zadné sklo má zvýšenú hrúbku, bočné sklá vpredu sú akusticky laminované, v závislosti od verzie. Od výbavového stupňa Allure je vnútorné spätné zrkadlo bezrámové, navyše je v prípade hybridných verzií vybavené zelenomodrou LED kontrolkou, ktorá okoliu signalizuje, že auto práve jazdí v bezemisnom režime.

Vďaka systému AQS (Air Quality System), ktorý nepretržite monitoruje kvalitu vzduchu vstupujúceho do kabíny a v prípade potreby je schopný automaticky aktivovať vnútorný okruh, dýcha posádka vozidla zdravší vzduch

V štýle techno – nový Peugeot i-Cockpit ®

Peugeot i-Cockpit® je súčasťou samotného DNA značky. S príchodom každej nasledujúcej generácie sa viac dolaďuje, vylepšuje a modernizuje. Nový Peugeot 308 SW predstavuje evolúciu v oblasti ergonómie, kvality, dizajnu a technológií, ktorú stelesňuje aj nový systém infotainmentu PEUGEOT i-Connect®.

Súčasťou nového kompaktného volantu sú aj senzory, schopné detegovať, či má vodič na ňom položené obe ruky, čo je nevyhnutné pri využití niektorých nových jazdných asistenčných systémov. Ergonomický a (na želanie) aj vyhrievaný volant obsahuje ovládacie prvky pre: rádio, média, telefón, jazdní asistenti. Digitálny prístrojový štít je umiestnený v úrovni očí a od úrovne výbavy Active obsahuje 10-palcový digitálny displej. Vo verzii GT je zároveň aj trojrozmerný (3D).

Kráľovské rozmery pre dokonalú pohodlnosť

Vonkajšie rozmery:
dĺžka 4 636 mm, šírka 1 852 mm a výška 1 442 mm.
Vnútorne rozmery prvý rad: šírka v oblasti ramien 1 443 mm, výška od sedadla po strop 14° – 891 mm.
Vnútorne rozmery zadná časť: šírka v oblasti ramien 1 414 mm, priestor na kolená 129 mm.

Batožinový priestor:

– v päťmiestnom usporiadaní 607 litrov (pri benzínových a dieselových verziách) a so sklopenými zadnými sedadlami až 1 634 litrov,

– pri plug-in hybridných verziách 548 litrov a so sklopenými sedadlami až 1 574 litrov.

Výkon a vylepšená aerodynamika

Pochváliť sa môže špičkovou aerodynamikou s hodnotami Cx of 0.277 a SCx of 0.618 m². Optimalizované boli kvôli nej prakticky všetky súčasti karosérie (nárazníky, zadné bočné panely, deflektory, difúzory, stĺpiky karosérie, zrkadlá, kryt podvozku a pod.).

Optimalizácia sa týka aj kolies, vrátane diskov, ktoré sú navrhnuté tak, aby zlepšovali nielen aerodynamiku, ale aj celkový výkon. Výsledkom je zníženie emisií v porovnaní s predchodcom o viac ako 2 gramy CO₂.

Nový Peugeot 308 SW využíva pneumatiky s diskami s priemerom od 16 do 18 palcov, patriace do tried A a A+, s nižším valivým odporom, avšak bez akýchkoľvek kompromisov, pokiaľ ide o vysoké nároky značky na ich jazdné vlastnosti a stabilitu na ceste.

Prispôsobiteľné motory vyhovujúce emisnej norme

Nový PEUGEOT 308 SW prichádza s niekoľkými verziami hnacích agregátov a dobíjateľnými hybridmi, benzínovými motormi a naftovými agregátmi.

Dostupný je s nasledovnými spaľovacími motormi s emisiami CO₂ už od 115 g. Všetky vyhovujú najnovšej emisnej norme Euro 6 a v súčasnej dobe sa podrobujú schvaľovacie procesu podľa testovacieho protokolu WLT (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures).

Benzínové, 3-valcové motory s objemom 1,2 litra:

PureTech 110 S&S BVM6,

PureTech 130 S&S BVM6,

PureTech 130 S&S EAT8.

Naftové, 4-valcové motory s objemom 1,5 litra:

BlueHdi 130 S&S BVM6,

BlueHdi 130 S&S EAT8,

Sloboda pri voľbe pohonu, reprezentovaná sloganom “Power of Choice” znamená, že aj nový Peugeot 308 SW prichádza s dvomi dobíjateľnými (plug-in) hybridnými motormi:

HYBRID 225 e-EAT8 /pohon prednej nápravy/ kombinuje motor PureTech s výkonom 180 k (132 kW) s 81 kW elektromotorom, pripojeným priamo k automatickej prevodovke e-EAT8 / emisie C0₂ od 26 g na km a dojazd na elektrinu až 59 km (podľa testovacieho protokolu WLTP, údaje podliehajú procesu schvaľovania),

HYBRID 180 e-EAT8 /pohon prednej nápravy/ kombinuje motor PureTech s výkonom 150 k (110kW) s 81 kW elektromotorom, pripojeným priamo k automatickej prevodovke e-EAT8 / emisie C0₂ od 25 g na km a dojazd na elektrinu až 60 km.

Li-ion batéria má kapacitu 12.4 kWh, výkon 102 kW a pre vyhovenie nárokom akýmkoľvek nárokom užívateľov sú k dispozícii dva typy palubných nabíjačiek, štandardná jednofázová nabíjačka s výkonom 3.7 kW a ako výbava na želanie aj výkonnejšia 7,4 kW jednofázová nabíjačka.

Máte záujem o nový Peugeot 308 SW? Dohodnite si skúšobnú jazdu. 

[single-model-icons]

Ponuka vozidiel Peugeot 308 SW