Jednou z noviniek, ktorú francúzska automobilka predstavila v priebehu tohto roka je nová generácia modelu Peugeot 208 modelový rad 2019. Tradičné mestské vozidlo prejde zásadnými zmenami, ktoré sa prejavia na vzhľade aj vo výbave auta. Výrobca zároveň sľubuje príchod elektromobilu.
Dlhší a hranatejší
Premiéra novej 208-ky je naplánovaná na jar a verejnosť si ju bude môcť pozrieť prvýkrát s najväčšou pravdepodobnosťou na ženevskom autosalóne. Už v polovici januára však na internet prenikli špionážne fotografie, z ktorých je jasne čitateľné, čo všetko sa na šikovnom hatchbacku zmenilo.
Špionážna fotografia Peugeotu 208. Zdroj: Carblogitalia.itVyberte si so skladových vozidiel Peugeot 208 za zvýhodnené ceny + zimné pneumatiky zadarmo
Pozrieť skladové a predvádzacie vozidlá Peugeot 208Peugeot 208 využije úplne novú modulárnu platformu s názvom CMP, ktorú značka vyvíja už viac ako dva roky. Tá je určená konkrétne pre automobily z „béčkového“ a „céčkového“ segmentu. Dizajn bude inšpirovaný najnovšími modelmi Peugeotu, ako sú SUV 3008 a fastback 508. Dĺžka auta presiahne štvormetrovú hranicu a karoséria bude hranatejšia s dlhšou kapotou.
Natiahnutie vozidla prinesie viac batožinového priestoru aj väčšiu vzdušnosť v kabíne pre vodiča a spolucestujúcich. Francúzska automobilka naďalej zostáva verná konceptu i-Cockpit. Jedinou menšou zmenou je, že tradičné „budíky“ nahradí displej. Z hľadiska moderných technológií sa dajú očakávať adaptívny tempomat, pokročilý parkovací systém alebo bezkľúčový vstup.
Nový Peugeot 208 2019 je made in Slovakia
Zmena platformy modelu Peugeot 208 sa neudiala len z estetických dôvodov. Hlavným zámerom bolo vytvorenie ľahšej konštrukcie, ktorá bude prispôsobená na využitie elektrického pohonu. Podľa informácií z konca minulého roka bude mať francúzsky hatchback batériu s kapacitou 50 kWh a výkonom 100 kW, s ktorou prejde približne 300 kilometrov. V pláne je taktiež hybridná verzia pohonu vybavená vlastnou 48 V sieťou a malým akumulátorom.
Základom ponuky naďalej zostávajú benzínové a dieslové motory. V prípade benzínových budú dostupné tradičné trojvalce 1,2 PureTech vyrábané vo viacerých výkonnostných verziách. Diesel bude zastupovať pohonná jednotka 1,5 BlueHDi. Zaujímavosťou na záver je, že všetky verzie tohto modelu sa budú vyrábať v trnavskom závode. Na Slovensku by sa mohli dokonca produkovať aj elektrifikované varianty značiek Citroen, Peugeot aj Opel.