Francúzska automobilka Peugeot kráča s dobou a postupne zvyšuje počet vozidiel, ktoré využívajú elektrickú energiu. K čisto elektrickým modelom e-208 a e-2008 sa pridali modely 508, 508 SW a 3008 s technológiou plug-in hybrid. Navonok je však ťažké rozpoznať, že tieto autá nevyužívajú spaľovacie pohonné jednotky.
Peugeot vsadil na inú stratégiu ako jeho konkurenti. Zatiaľ čo mnoho značiek vytvára špeciálne elektrické modely s unikátnym názvom, Francúzi ponúkajú elektrický pohon len ako jednu z možností v rámci modelovej rady. Preto si v prípade všetkých spomenutých modelov môžete vybrať viacero variantov pohonu. Tieto vozidlá totiž ponúkajú aj benzínové a dieslové motory.
Elektrický Peugeot prekvapuje
Modely e-208 a e-2008 využívajú výlučne elektrickú energiu, ale na rozdiel od väčšiny konkurenčných vozidiel poskytujú plynulé zrýchlenie bez návalu točivého momentu. Nové SUV má výkon až 100 kW a s váhou 1548 kilogramov sa napriek batérii uloženej vo svojom vnútri správa ako jeho dvojník so spaľovacím motorom.
Podobné to je aj v prípade malého hatchbacku. Nebyť absencie zvuku, asi aby ste ani neuvažovali nad tým, že sedíte v elektrickom aute. Peugeot e-208 je samozrejme o niečo svižnejší ako jeho väčší brat, keďže má menšiu hmotnosť. Zároveň stojí na tvrdšom podvozku a zákrutami prechádza s väčšou ľahkosťou.
Model e-208 používa rovnakú batériu s kapacitou 50 kWh ako e-2008. Hatchback však spotrebuje menej elektrickej energie a oficiálne má dojazd až 340 kilometrov. V prípade crossoveru je to o 30 kilometrov menej. Z pohľadu kombinovaného točivého momentu a maximálnej rýchlosti dosahujú obe vozidlá totožné hodnoty.
Efektívne hybridy
Peugeot 508 s technológiou plug-in hybrid poskytuje kombináciu benzínového motoru s objemom 1,6 litra a výkonom 135 kW v kombinácii s elektromotorom s výkonom 80 kW. Obe pohonné jednotky roztáčajú len predné kolesá a preto je hybridná 508-ka opakom športovo vyzerajúceho auta. Dokazuje to aj jeho zrýchlenie z nuly na sto za 7,9 sekundy, čo je o dve sekundy viac ako v prípade hybridného modelu 3008. Na druhej strane však poskytuje pohodlie, výbornú spotrebu a pohodovú jazdu.
SUV Peugeot 3008 je označené ako Hybrid 4 a k spaľovaciemu motoru pridáva ďalších 15 kW a elektromotor s pohonom aj zadnej nápravy. V elektrickom móde funguje zadný náhon ako primárny, predný sa k nemu pridáva pri prudšej akcelerácii. Vďaka kombinácii troch motorov má tento model výkon až 222 kW a napriek hmotnosti 1815 kilogramov zrýchli z nuly na stovku pod šesť sekúnd. Spolupráca pohonných jednotiek navyše funguje prirodzene a vyvážene, čo je v kombinácii so všestrannosťou tohto vozidla výborná správa.
Najväčšie SUV zatiaľ bez hybridného pohonu
Peugeot chce pokračovať v elektrifikácii svojho modelového radu, ale nie za každú cenu. Preto sa súčasná generácia SUV 5008 nedočká plug-in hybridu. „Pri vytváraní našich áut s elektrickým pohonom chceme zachovať ich priestrannosť. V prípade 5008-ky by sme nemohli zakomponovať hybridný pohon bez odstránenia tretieho radu sedadiel, čo nechceme dopustiť. V nasledujúcej generácii sa to však môže zmeniť,“ cituje portál Auto.cz technického manažéra hybridných pohonov automobilky Peugeot Serga Islera, ktorý dodal, že francúzska značka nebude pri svojich modeloch s využitím technológie plug-in hybrid ponúkať možnosť rýchlonabíjania.