Peugeot Rifter, nový model z dielne francúzskej automobilky absolvoval testy v organizácii Euro NCAP, ktoré z viacerých hľadísk posudzujú bezpečnosť vozidiel. Moderné MPV dostalo v celkovom hodnotení 78 % bodov, čo mu stačilo na štyri hviezdičky.
Nový Peugeot Rifter s premysleným variabilným interiérom, s 5 až 7 miestami na sedenie či veľkým batožinovým priestorom od 775 l. V sériovej výbave nájdete aj tempomat, klimatizáciu, systém rozpoznávania dopravných značiek, pozdĺžne strešné nosiče, rádio s Bluetooth a USB, bočné posuvné dvere v 2. rade sedadiel.
Teraz s bonusom až do 1000 €
Už od 15 990€ alebo od 120€/mes *
K tomu predĺžená záruka a výhodný 0% leasing.
4 roky BEZPLATNÝ SERVIS
* Pri akontácii 8 794,5 € a doba splácania je 60 mesiacov.
Mám záujem o Peugeot Rifter Pozrieť skladové a jazdené vozidlá Peugeot RifterTestom prešiel Peugeot Rifter s motorom 1,5 BlueHDi a výkonom 100 koní. Prezentoval sa vo výbave Allure s hmotnosťou 1 510 kilogramov. Jeho bezpečnostná výbava obsahovala trojbodové bezpečnostné pásy s predpínačmi a obmedzovačmi sily na všetkých sedadlách, bočné a hlavové airbagy, systém automatického núdzového brzdenia, obmedzovač rýchlosti a systém sledovania jazdných pruhov.
Výborná ochrana dospelých a detí
Prvou sledovanou kategóriou testov Euro NCAP je ochrana dospelých. V tomto prípade sa Peugeotu Rifter darilo výborne. Získal až 91 % bodov. Bezpečnosť vodiča a spolujazdca bola dobrá s jedinou výnimkou. Oblasť hrudníka spolujazdca dosiahla hraničné hodnoty ochrany. V prípade čelného nárazu je posádka ochránená dostatočne. Pri bočnom náraze získal tento model maximálny počet bodov.
V hodnotení ochrany detí dosiahol Peugeot Rifter výsledok 81 %. Pri čelnom náraze bola bezpečnosť desaťročného aj šesťročného dieťaťa hodnotená ako dobrá. Opäť je tu však jedna výnimka v podobe krku mladšej osoby, kde bola udelená známka „dostačujúce“. Bočným nárazovým testom prešlo auto bez zaváhania.
Asistenčné systémy a chodci
Ochrana chodcov spôsobuje automobilkám najväčšie problémy. Inak to nebolo ani v prípade Peugeotu Rifter, ktorý v tejto kategórii dosiahol iba 58 %. Kapota poskytuje pri zrážke dostatočnú ochranu hlavy a dobre chránené sú taktiež nohy a panva. Naopak, v okolí stĺpika bola ochrana prevažne nedostačujúca.
Asistenčné systémy testovaného vozidla bolo ohodnotené na 68 %. Peugeot Rifter potvrdil schopnosť núdzového brzdenia najmä v rýchlostiach typických pre mestskú premávku. V diaľničných podmienkach bol jeho výkon iba dostačujúci. Rovnako príliš nepresvedčil pri núdzovom brzdení s chodcami a cyklistami. Práve preto dostalo nové MPV od organizácie Euro NCAP štyri hviezdičky .