Nasledujúca sezóna svetového šampionátu vytrvalostných pretekov pod hlavičkou Medzinárodnej automobilovej federácie (FIA) sa uskutoční aj za účasti modelu Peugeot 9X8. Francúzska značka hlási návrat na súťažné okruhy s moderným prototypom, ktorý využije hybrid s pohonom všetkých štyroch kolies.
Peugeot 9X8 ideálne zapadá do súčasnej stratégie automobilky s podtitulom Neo-Performance. Tá je založená na kombinácii prvotriedneho športového výkonu s moderným štýlom, vysokou efektivitou a technologickými novinkami. Model zároveň nadväzuje na tradíciu pretekárskych automobilov Peugeot, ktoré v minulosti ovládli preteky 24 hodín Le Mans alebo iné prestížne podujatia.
Ako vzniklo označenie 9X8?
Športová novinka bude súťažiť v roku 2022 v novovytvorenej triede Le Mans Hypercar. Nové pravidlá v nej umožňujú väčšiu voľnosť a flexibilitu v oblasti aerodynamiky. Inžinieri spolu s dizajnérmi preto nepohrdli príležitosťou. Peugeot 9X8 bude mať plynulé línie a nevyužije zadné krídlo.
Deviatka v označení superrýchleho modelu symbolizuje nadväznosť na pretekárske automobily Peugeot z minulosti. Konkrétne na vozidlá s číslami 905 a 908. Písmeno X odkazuje na technológiu pohonu všetkých štyroch kolies a stratégiu elektrifikácie značky v motoršportovom svete. Osmička sa momentálne používa ako posledné číslo pri všetkých osobných modeloch Peugeot. Od najmenšej 208-ky po najväčšiu 5008-ky.
Pochvala od bývalých pilotov F1
Nový Peugeot 9X8 je dlhý rovných päť metrov, široký niečo viac ako dva metre a vysoký 1,18 metra. Poskytuje maximálny výkon 500 kW (680 koní), pričom pod kapotou skrýva benzínový šesťvalec s objemom 2,6 l. Netreba zabudnúť ani na 7-stupňovú sekvenčnú prevodovku a elektrický generátor s výkonom 200 kW.
„Nič také tu predtým ešte nebolo. Takto vyzerá skutočná budúcnosť v oblasti pretekárskych automobilov. Prvýkrát niekto venoval dizajnu takého vozidla toľko práce. Absencia zadného krídla je obrovské prekvapenie, ale vnímam to ako začiatok novej éry,“ vyhlásil Kevin Magnussen. Dánsky pilot bol do minulého roku súčasťou seriálu F1. Jazdil za McLaren, Renault a Haas.
„Peugeot 9X8 je revolučný. Konštruktérske tímy zodpovedné za jeho konečnú podobu sa vydali smerom, ktorý som v rámci pretekárskych automobilov už dlho nevidel. Skvostné,“ doplnil Magnussena ďalší niekdajší pilot F1, Francúz Jean-Éric Vergne, ktorý má na konte dva majstrovské tituly zo šampionátu elektrických formúl.
Chcete zažiť športovú jazdu? Kúpte si nový Peugeot 508 Sport Engineered